آموزش و نحوه ریست کردن کنسول PS5 (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

آموزش و نحوه ریست کردن کنسول PS5 (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

آموزش و نحوه ریست کردن کنسول PS5 (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

کنسول پلی استیشن ۵ هم مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری امکان بازگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه را دارد تا در صورت ایجاد هر مشکلی در دستگاه بتوانید PS5 خود را ریست فکتوری کنید. نحوه ریست فکتوری PS5 بسیار ساده است، کافیست چند مرحله ساده را دنبال کنید تا اطلاعات کنسول را پاک کرده و آن را به حالت اولیه خود بازگردانید.

چرا لازم است تا کنسول خود را Reset کنیم؟

قاعدتا دلایل بسیاری برای ریست فکتوری PS5 وجود دارد؛ برای مثال یکی از مشکلات عمده که باعث روند کند در دانلود بازی‌ها (یا قطع شدن ادامه دریافت آن‌ها) خواهد شد به راحتی و توسط یک بار Reset کردن رفع می‌شود. همچنین اگر قصد داشته باشید تا کنسول خود را بفروشید، حتما باید برای حذف اطلاعات خود و تازه‌سازی کنسول آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید.

به علاوه، در خاطر داشته باشید که پیش از انجام روند Reset شدن کنسول خود، ابتدا تمامی داده‌ها و فایل‌های مورد نیاز خود را به یک حافظه خارجی منتقل کنید؛ چراکه هنگام بازگردانی سیستم به تنظیمات کارخانه، تمامی داده‌های شما پاک خواهد شد. همچنین در نظر داشته باشید که برای ذخیره Save بازی‌های خود، نیاز به اکانت متصل به سرویس PlayStation Plus خواهید داشت.

نحوه ریست فکتوری PS5 در حالت آماده بکار بودن کنسول

1- به قسمت Setting > System بروید

2- System Software را انتخاب کنید.

3- سپس گزینه ی Reset Options را انتخاب کنید.

4- گزینه ی سوم Reset Your Console را انتخاب کنید.

5- Reset را انتخاب کنید.

6- پیغام پاک شدن اطلاعات را Yes بزنید.

با انجام این کار، کنسول شما یکبار خاموش و روشن شده و سپس مانند روز اول تنظیمات اولیه را ارائه می‌کند.

نحوه ریست فکتوری PS5 در حالت Safe Mode

اگر کنسول شما دچار مشکل شده و اصلا محیط کاربری را برای ریست فکتوری بارگذاری نمی‌کند، می‌توانید در حالت Safe Mode کار خود را انجام دهید.

1- دکمه پاور را برای مدت ده ثانیه نگه دارید تا دوبار صدای سیستم کنسول را بشنوید.

2- دکمه PS (وسط دسته) را فشار دهید تا دسته شما به کنسول پلی استیشن 5 متصل شود.

3- حال وارد فضای Safe Mode خواهید شد که تنها با انتخاب گزینه Reset PS5 می‌توانید کنسول خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. پس از آن نیز سیستم به صورت خودکار خاموش و روشن خواهد شد.

این مطلب رو دوست داشتید ؟

دیدگاه خود را بگذارید