کدهای مخفی و رمز بازی Horizon Forbidden West

کدهای مخفی و رمز بازی Horizon Forbidden West

کدهای مخفی و رمز بازی Horizon Forbidden West

مدتی از انتشار بازی Horizon Forbidden West می‌گذرد و شکی نیست که هنوز هم بازیکنان زیادی به کاوش و تجربه جهان پسا آخرالزمانی ارائه شده به همراه تمام نقاط مخفی و رموز آن خواهند پرداخت. همانطور که انتظار می‌رفت، بازی Horizon Forbidden West یک بازی عظیم، پر جزئیات و پر از نکات ریزی است که باعث می‌شود حداقل چند ساعت تا هماهنگ شدن با ریتم بازی زمان لازم داشته باشید. اما برای راحت‌تر شدن این سفر در جهان بازی Horizon Forbidden West برای شما چند نکته و توصیه آماده کرده‌ایم که احتمالا به شما کمک کند.

آنالیز کنید

بازی Horizon Forbidden West شامل لیستی تحسین برانگیز از تعداد زیاد و متفاوتی ربات مختلف است که در طی بازی با آن‌ها مواجه خواهید شد و واضح است که برای شکست دادن هر کدام روشی به خصوص و منحصر به فرد وجود دارد. پس بهتر است هربار که با یک حریف ترسناک جدید مواجه می‌شوید با استفاده از Focus خود آن را اسکن کنید اما به جای آن که در حین بازی و بدون توقف آن را آنالیز کنید، بهتراست با فشار دادن تاچ‌پد و باز کردن منو وارد صفحه‌ای شوید که همه جزئیات ربات شامل نقاط قوت و ضعف، اجزای تشکیل دهنده آن و اطلاعات دیگر را به شما نشان می‌دهد. با خیالی راحت و بدون عجله جزئیات ربات روبه‌روی خود را مطالعه کنید و بعد با داشتن اطلاعاتی که کار شما را راحت‌تر می‌کند از منو خارج شوید.

نقاط ضعف

در بازی Horizon Forbidden West  بسیار بیشتر از نسخه قبلی، یعنی بازی Horizon Zero Dawn نقاط ضعف عناصر مختلف و وضعیت‌های تاثیرگذار روی دشمنان اهمیت دارد پس به این اطلاعات توجه کنید و از آن‌ها بیشترین استفاده را ببرید. اگر Focus شما خبر می‌دهد که با زدن یک ضربه الکتریکی به یک بخش خاص باعث زنجیره واکنش‌های مختلف می‌شود، حتما به آن نقطه ضربه بزنید. اگر ضربه زدن به یک نقطه از ربات باعث انفجار آن و وارد شدن صدمه زیاد به دشمن جلوی شما می‌شود، حمله به آن نقطه را در اولویت قرار دهید و یا اگر یک ربات در برابر یک نوع خاص از حمله یا صدمه نقطه ضعف دارد، فراموش نکنید از آن نوع استفاده کنید و هنگامی که (بعد از پیشرفت در بازی) به مهمات چسبنده دسترسی پیدا می‌کنید به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع مهمات می‌تواند در مقابل دشمنان سریع یا خیلی بزرگ بسیار مفید باشد.

 

نابودی اجزا تشکیل دهنده

نابود کردن اجزا تشکیل دهنده ربات‌ها در نبرد‌ها یکی از عناصر اصلی مبارزه در بازی Horizon است و با آن که انجام این کار برای ساخت آیتم‌های مختلف در بازی Horizon Forbidden West حتی از بازی قبلی سری Horizon نیز حیاتی‌تر محسوب می‌شود، مزایای دیگری نیز با این کار به دست خواهید آورد که نتیجه‌ای سریع‌تر به همراه دارند.
به طور مثال اگر با یک Ravager یا یک Tremortusk درگیر باشید بهتر است سلاح‌های از راه‌ دور آنان را در ابتدای نبرد از بین ببرید و بعد از فاصله‌ای امن به آن‌ها حمله کنید. اگر بخواهید با وجود یک Thunderjaw در نزدیکی‌های جایی که هستید تلاش کنید مخفیانه حرکت کنید، می‌توانید تلاش کنید اسکنر این ربات را حذف کنید تا نتواند بعدا شما را پیدا کند. و با توجه به اهمیت بالای حذف این عناصر از ربات‌های مختلف بهتر است همیشه سلاحی با خود داشته باشید که تخصصش در نوع دمیج tear یا جداکننده باشد.

از Focus خود تا جایی که می‌توانید استفاده کنید 

با فشردن جوی‌استیک راست می‌توانید Focus خود را به صورت یک پالس پخش کنید تا هر چیز مهمی در اطراف Aloy و یا روی دشمنان را برای شما مشخص کند. ابزاری که در بازی‌های مختلف بارها پیاده‌سازی شده است و مانند همه بازی‌های دیگر با مکانیزمی مشابه، برای هدف‌های مختلف واضحی می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از این استفاده‌های مهم زمانی است که در محیطی قرار می‌گیرید که در آن جعبه‌های مختلفی با گنجینه‌های گوناگون در اطراف شما قرار دارد و اگر از چشم غیر مسلح استفاده کنید احتمالا چند جعبه را نخواهید دید پس بهتر است که دائما از Focus خود استفاده کنید تا هر زمان وارد محیطی جدید می‌شوید جعبه‌ها را به راحتی بیابید.

سلاح‌ها و ابزار اولیه خود را ارتقا ندهید

بازی Horizon Forbidden West بسیار بیشتر از بازی قبلی خود یعنی بازی Horizon: Zero Dawn روی ارتقا سلاح‌ها و ابزار گوناگون شما تمرکز می‌کند اما در ارتقا دادن ابزار و سلاح‌های خود عجله نکنید. ارتقا دادن ابزارهای اولیه که در بازی‌های مختلف به شما داده می‌شود در بیشتر مواقع ایده خوبی نیست و این موضوع در بازی Horizon Forbidden West نیز برقرار است. منابع اولیه خود را نگه‌ دارید تا سلاح‌ها و زره‌های قوی‌تر و بهتری به دست آورید و بعد این سلاح‌ها و زره‌های قوی‌تر را با استفاده از منابع ذخیره شده خود ارتقا دهید. چیزهایی که به دست می‌آورید و در سطح «سبز» هستند به صورت کلی ارزش ارتقا دادن ندارند.

شغل‌ها و منابع

همانطور که در بالاتر قید کردیم، بهبود‌ها و ارتقا‌هایی که در بازی Horizon Forbidden West می‌توانید انجام دهید اهمیت بسیار بیشتری نسبت به بازی قبلی دارند و این موضوع به معنای آن است که شکار ربات‌های گوناگون برای به دست آوردن قطعات خاص نیز اهمیت بسیار بیشتری دارد. خوشبختانه بازی Horizon Forbidden West به شما اجازه می‌دهد برای تمام منابعی که برای ارتقاهای ویژه مد نظر خود نیاز دارید ماموریت‌ها و شغل‌های گوناگون ایجاد کنید و به عنوان ماموریت کنونی خود یکی از آن‌ها را مشخص کنید. با مشخص کردن ماموریت کنونی خود، نقاطی در نقشه علامت‌گذاری می‌شود که محل‌هایی از جهان که منابع مورد نظرتان را در آن‌ها پیدا خواهید کرد را به شما نشان خواهند داد. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، این علامت‌گذاری بسیار مفید است پس با استفاده از آن یافتن منابع مورد نظرتان را برای خودتان راحت‌تر کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید زحمت بیرون کشیدن سالم قطعات ربات‌ قبل از نابودی‌ آن را به خود بدهید (که گاهی کاری پیچیده محسوب می‌شود) می‌توانید گزینه Easy Loot را در قسمت accessibility تنظیمات روشن کنید که همه قطعات ربات‌ها را در هنگام نابودی آن‌ها به صورت سالم و دست نخورده باقی خواهد گذاشت.

 

کالدرون‌ها

برای هر بازیکنی که زمانی را در دنیای بازی Horizon: Zero Dawn گذرانده باشد، این موضوع نیازی به گفتن ندارد اما اگر به تازگی با این سری بازی آشنا شده‌اید و یا این موضوع مهم را فراموش کرده‌اید، بار دیگر به شما یادآوری می‌کنیم: فراموش نکنید که هر کالدرون (CAULDRON)‌‌‌‌‌ که در بازی پیدا می‌کنید و می‌توانید (بر اساس میزان لول خود) را به اتمام برسانید. تمام کردن کالدرون‌ها به شما آموزش می‌دهد که چگونه ربات‌های مختلف را کنترل کنید و این موضوع به علل گوناگونی بسیار مفید خواهد بود. از مبارزات گرفته تا سفر کردن در جهان بازی. پس فراموش کنید که کالدرون‌ها را حتما به انجام برسانید.

 

VALOR SURGE

در بازی Horizon Forbidden West مکانیک جدیدی به نام Valor Surges وجود دارد و مکانیکی است که قطعا باید تلاش کنید که در نحوه بازی کردن خود آن را به نحوی بگنجانید. Valor Surgeهای مختلف قابلیت‌های کمکی متفاوتی به شما ارائه خواهند داد. از نامرئی شدن برای مدتی کوتاه تا افزایش قدرت حملات از راه دور شما تا دادن جون بیشتر و بسیاری کمک‌های گوناگون دیگر پس نه تنها باید به آن فکر کنید که کدام یک از این Valor Surgeها را می‌خواهید در ابتدا آزاد کنید بلکه جابه‌جایی میان آن‌ها بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید نیز باید یکی از قابلیت‌های اصلی شما باشد

 

چینش وسایلتان

تنها Valor Surgeها نیستند که باید همواره در حال عوض کردنشان باشید بلکه در حین بازی دائما باید حواستان به سلام و زره در حال استفاده‌تان نیز باشد. موقعیت‌های مختلف رویکردهای مختلفی را می‌طلبد و ممکن است در یک لحظه با رباتی روبه‌رو شوید که نسبت به حملات اسیدی ضعف داشته باشد و لحظه‌ای دیگر با رباتی روبه‌رو شوید که نسبت به آتش حساسیت ویژه‌ای دارد در حالی که ممکن است در نقطه‌ای دیگر از بازی با کمپ دورافتاده‌ای از یاغیان طرف باشید که نیازمند مخفی‌کاری است. این موضوع هنگامی که در درجه سختی‌های بالاتر بازی کنید بیشتر نیز خود را نشان می‌دهد. استفاده از سلاح‌ها و زره‌های مخصوص موقعیت‌های مختلف بر اساس هدفی که دارید و مشکلی که با آن روبه‌رو هستید معمولا ایده بسیار خوبی است. تنها چیزی که اندکی ناراحت‌کننده است آن است که بازی به شما اجازه نمی‌دهد مجموعه‌های مختلفی از زره‌ها و وسایل را با همدیگر گروه‌بندی و ذخیره کنید تا بتوانید به طور کامل همه ابزار‌ها و سلاح‌ها و زره‌های خود را به صورت یکجا تعویض کنید و این باعث شده این تعویض وسایل گاهی بیش از چیزی که لذت‌بخش باشد طول بکشد. خوشبختانه می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف سلاح‌ها و زره‌های خود را در منو مرتب کنید تا یافتن آن‌چه مد نظرتان است اندکی آسان‌تر شود.

 

آتش کمپ

این نکته از نکات کوتاه و آسان اما بسیار مفید است و بهتر از همواره آن را در ذهن داشته باشید. هر زمان که قطب‌نمای بالای صفحه به شما خبر می‌دهد که یک آتش‌کمپ در نزدیکی شما است سریعا به سراغ آن بروید. می‌توانید هنگامی که به ۳۰ متری آن می‌رسید آن را آزاد کنید و نیازی نیست تا خود آتش بروید و آزاد سازی آن به این معنا است که یک نقطه دیگر برای مسافرت سریع (Fast travel) روی نقشه خود آزاد کرده‌اید که همواره مفید خواهد بود.

 

شکار کردن

با توجه به این نکته که جهان بازی Horizon Forbidden West پر از ربات‌های غول‌آسای مکانیکی است که در دنیای گسترده بازی در حال گردش هستند، غیرمنطقی نیست اگر فراموش کنید یا انتظار نداشته باشید که حیات وحش گسترده‌ای نیز در این جهان وجود دارد و حضور آن نیز بی‌هدف نیست. پیشنهاد ما آن است که هر زمان توانستید هر حیوانی که توانستید را شکار کنید. بهترین زمان برای این کار در طی سفر‌های طولانی است که به نقطه‌ای خاص از جهان می‌کنید و می‌توانید در طی مسیر خود حیوانات مختلف را شکار کنید و منابع آن‌ها را استفاده کنید. این منابع عموما برای ساخت چیزهای بسیار مهمی در بازی حیاتی هستند. چیزهایی مثل پک‌های سفر سریع. پس بهتر است همیشه به قدر کافی از این منابع در کوله خود داشته باشید.

 

خطی بازی نکنید

نکته آخر این مقاله بیش از آن که یک نکته برای بهبود بازی شما و یادگیری مکانیک‌های گوناگون بازی باشد، نکته‌ای برای بهبود تجربه شما از این بازی است. بازی Horizon Forbidden West بازی است که از شما می‌خواهد بدون عجله آن را تجربه کنید، با محتوای اختیاری آن ارتباط برقرار کنید، ماموریت‌های جانبی را انجام دهید، به گشت و گذار در جهان بازی بپردازید، ابزار و سلاح‌های خود را ارتقا دهید و جهان بازی را تجربه کنید. می‌توانید بازی را به صورت خطی تجربه کنید و طبیعتا نمی‌توان از همه انتظار داشت ده‌ها (یا شاید‌ هم صد‌ها) ساعت وقت صرف یک بازی کنند اما اگر شما جزو افرادی هستید که می‌توانید این زمان را خرج تجربه بازی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را بکنید. فراموش نکنید که این بازی ساخته شده تا با سرعتی آرام و بدون عجله تجربه شود نه به صورت خطی و به قصد اتمام آن.

2.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه خود را بگذارید