نحوه رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ps2

نحوه رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ps2

نحوه رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ps2

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که وسط بازی کردن، بعد از گذشت نیم ساعت و یا یک ساعت، دستگاه بازی PS2 شما بصورت ناگهانی وسط بازی کردن خاموش شود و چراغ پاور آن تا لحطاتی به حالت چشمک زدن در آمده و پس از گذشت مدتی مجددا دستگاه شروع بکار کند و مشکلی نداشته باشد!

این مشکل همچنان وجود دارد وگویا بعد از درست شدن موقتی دستگاه دوباره تکرار می شود و همین حالت پیش می ابد. اما علت چیست؟ و چرا اینطور می شود؟

داغ کردن قطعات و عدم کارکرد فن خنک کننده
لازم به تاکید است، اگر دستگاه شما طبق گفته بالا، بعد از کمی بازی کردن خاموش می کند و همینطور بعد از کمی خاموش بودن مجددا روشن بشود، مشکل به احتمال خیلی زیاد از فن دستگاه شما است که نمی تواند قطعات را خنک کند و وطیفه خود را به درستی انجام بدهد که نتیجه آن بیش از حد داغ شدن دستگاه به هنگام بازی و خاموش شدن آن می شود.

معمولا در دستگاه های فرسوده به کرات دیده ایم، فن دستگاه به علت استفاده شدن طولانی و فرسوده شدن توان خود را از دست می دهد و نمی تواند مانند قبل هوا را تهویه کند و قطعات دستگاه مانند سی پی یو را خنک کند.

بازی پلی استیشن 2

مشکل را چگونه حل کنیم؟

دستگاه را باز کنید فن خنک کننده را چک کنید و ببینید که آیا اصلا کار می کند؟ اتصال هارا چک کنید و از متصل بودن آنها اطمینان بگیرید. اگر اتصال ها برقرار بود و فن همچنان کار نمیکرد یا بازهم دستگاه خاموش میکرد و با اقداماتی که گفتیم مشکل حل نشد، به احتمال زیاد، فن دستگاه سوخته باشد و یا بدلیل نیم سوز شدن ضعیف شده باشد و عیف کار بکند که در هردو حالت، باید فن را تعویض شده و فن جدیدی خریداری کرده و نصب کنید.

این مشکل از مشکلات رایج هست که ما به انها اشاره کرده ایم ممکن از استثنا هم پیش بیاید و مشکل از خرده و ریزه قطعات برد دستگاه باشد اما عمدتا این حالتی که گفتیم و توضیح دادیم، از فن دستگاه است و اینگونه حل می شود. باتشکر از همراهی شما

این مطلب رو دوست داشتید ؟

دیدگاه خود را بگذارید