معرفی بازی های مشابه ماینکرفت + بازی در سبک Minecraft

معرفی بازی های مشابه ماینکرفت + بازی در سبک Minecraft

معرفی بازی های مشابه ماینکرفت + بازی در سبک Minecraft

Roblox

اگر اهل ماینکرفت هستید، Roblox برایتان آشنا خواهد بود. پلتفرم کلی بازی بسیار به ماینکرفت شبیه است اما می‌توانید هر چیزی را در محیط آن شبیه‌سازی کنید و این جلوه‌ای از برتری روبلاکس در جنبه‌های خلاقانه است. معیارهای بصری و طراحی هنری در Roblox کمی با ماینکرفت متفاوت است؛ ماینکرفت بر پایه بلوک‌های مشهور خود بنا شده و روبلاکس بیشتر به لگو شبیه است. به علاوه، امکان جذب درآمد از طریق خرید و فروش آیتم‌های درون بازی نیز وجود دارد که مجموعا روبلاکس را به یکی از برترین بازی های شبیه ماینکرفت بدل می‌کند.

No Man’S Sky

پس از عرضه بحث‌برانگیز No Man’s Sky برای PC و PS4 در سال ۲۰۱۴ و استقبال ناامیدکننده از آن، تیم سازنده تصمیم به اصلاحات عظیمی در این بازی گرفت و نهایتا No Man’s Sky امروز به آن چیزی که از ابتدا انتظارش را داشتیم، بسیار نزدیک است. اضافه شدن حالت بقا، ۳۰ ساعت داستان و مهم‌تر از همه، بخش چندنفره آنلاین سبب می‌شوند به آینده No Man’s Sky امیدوار باشیم و فرصت بیشتری به آن بدهیم. ضمنا یکی از بخش‌های بهبود یافته آن در آپدیت ۲ که شامل ساخت پایگاه‌های فضایی است، می‌تواند No Man’s Sky را به یکی از بازی های شبیه ماینکرفت بدل کند که در آن می‌توانید خانه و مزرعه بسازید، محصولات را کشت و برداشت کنید و به استخراج منابع بپردازید.

Deep Rock Galactic

Deep Rock Galactic بر پایه استخراج منابع طراحی و ساخته شده و بر این اساس یکی از بازی های شبیه ماینکرفت به شمار می‌آید. در این بازی قادرید یکی از ۳ کلاس ارائه شده را انتخاب کنید، تیمی متشکل از خود و سه تن از دوستانتان بسازید و به جنگ کهکشان رهسپار شوید. Deep Rock Galactic در حقیقت ماینکرفت از نوع شوتر اول شخص است که در آن به کمک زرادخانه عظیم خود حین کاوش در کهکشان، دشمنان پرشمار خود را از میان برمی‌دارید.

Stardew Valley

اگر عاشق کشاورزی در ماینکرفت هستید و از هجوم کریپرهایی که آرامش شما را بر هم می‌زنند بیزارید، Stardew Valley برای شما ساخته شده است. بازی با حضور شما در مزرعه‌ای آغاز می‌شود که می‌توانید در آن اقدام به کشت و زرع کنید، آن را توسعه دهید و به تولید محصولات کشاورزی و دامی بپردازید. به علاوه قادرید با گشت و گذار در مزارع دیگر، با روستاییان ملاقات و خرید و فروش و تبادل محصول، و حتی ماهیگیری و استخراج معدن کنید. Stardew Valley یکی از آرامش‌بخش‌ترین بازی های شبیه ماینکرفت است.

 

Terraria را همه به عنوان ماینکرفت دو بعدی می‌شناسند؛ یکی از برترین بازی‌ های شبیه ماینکرفت که در ساخت و ساز، کاوش و استخراج بسیار به ماینکرفت شبیه است اما هرچه بیشتر در آن به پیش می‌روید، متوجه خواهید شد Terraria از آن‌چه گمان می‌کردید عظیم‌تر است. در اختیار گرفتن NPCها برای شکست دادن دشمنان و یافتن راهی به جهان زیر زمین، چیزی است که در Terraria حقیقتا نقطه تمایز است. اگر ماینکرفت را در جنبه‌های خلاقانه برتر از Terraria بدانیم، اقلا مطمئنیم در مبارزات به گرد پای Terraria هم نخواهد رسید.

Fortnite: Save the World

با وجود موفقیت روزافزون Fortnite Battle Royale عجیب است که چرا اپیک تمرکز چندانی بر توسعه مود Save The World فورتنایت ندارد. متاسفانه این بازی فوق‌العاده که فورتنایت را به عنوان یکی از بازی های شبیه ماینکرفت به این لیست افزوده، هم‌چنان پولی است. در Fortnite: Save The World به همراهی سه دوست خود شروع به بازی می‌کنید و بر خلاف بتل رویال، به جای تلاش برای حذف یکدیگر، با هم تلاش می‌کنید تا در مقابل هجوم زامبی‌ها بایستید. خوش‌بختانه رویدادهای زمان‌بندی‌شده منظمی مصادف با کریسمس، هالووین و عید پاک در Fortnite: Save The World طراحی و اجرا شده‌اند.

Starbound

Starbound مشابه ماینکرفت، شما را در دنیایی مملو از خلاقیت بی‌انتها و کاوش و ساخت و ساز رها می‌کند تا به تنهایی یا بصورت آنلاین در کنار دوستانتان بازی کنید. البته بر خلاف ماینکرفت و مشابه Terraria، دنیای Starbound دو بعدی است. گیم‌پلی آن متنوع و چه حین ساختن کلبه چوبی کوچکی در دل جنگل و چه حین مبارزات کهکشانی، جذاب است و آن را به یکی از زیباترین بازی‌ های شبیه ماینکرفت بدل می‌کند.

My Time at Portia

علی‌رغم وجود نام‌های نسبتا آشناتر، My Time at Portia در صدر لیست بازی های شبیه ماینکرفت جای می‌گیرد. دنیای آن عجیب و غریب و جذاب است اما نکته اینجاست که My Time at Portia فضایی آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد؛ این البته به معنای ترسیم دنیایی غم‌انگیز و سوت و کور نیست و اتفاقا جنب و جوش دنیای My Time at Portia شما را به وجد می‌آورد و قطعا از آن لذت خواهید برد.

این مطلب رو دوست داشتید ؟

دیدگاه خود را بگذارید