رمز تقلب و کدهای مخفی Destiny 2

رمز تقلب و کدهای مخفی Destiny 2

رمز تقلب و کدهای مخفی Destiny 2

موفقیت‌های ادامه دار این بازی باعث شده تا بازیکنانی که در گذشته این عنوان را رها کرده بودند باز هم تجربه این بازی را از سر بگیرند و در این میان بازیکنان جدید هم با مشاهده عطش عده زیادی از بازیکنان برای تجربه بازی Destiny 2، جذب این عنوان می‌شوند. البته بازی Destiny 2 عنوانی نیست که بازیکنان جدید بتوانند به راحتی با خریداری آن در دنیای بزرگ این بازی غرق شوند. استودیو Bungie هرگز پشتیبانی از این بازی را متوقف نکرده و در سالیان اخیر محتوای رایگان و پولی بسیار زیادی را برای بازی Destiny 2 منتشر کرده است. به همین دلیل است که بازیکنان جدیدی که قصد ورود به دنیای بازی Destiny 2 را دارند باید با احتیاط پیشروی کرده و در بازی‌ای که زمان بازی بسیار زیادی را از کاربر طلب می‌کند، بدون اشتباه پیشروی کنند. اهمیت این موضوع در روزهای اولیه آغاز بازی بسیار بیشتر است. بسیاری از انتخاب‌هایی که در ابتدای بازی می‌کنید ممکن است تاثیر طولانی مدتی روی گیم‌پلی و روند بازی‌تان داشته باشد و اتخاذ یک تصمیم اشتباه در این مرحله ممکن است لذت تجربه این بازی در مراحل بعدی را از بین ببرد.

با بازگشت یکی از شخصیت‌های پرطرفدار بازی اول در محتوای دانلودی جدید بازی Destiny 2، بسیاری از بازیکنان قدیمی این بازی دوباره مشغول تجربه آن شده‌اند. در این میان بازیکنان جدید که هرگز بازی Destiny 2 را تجربه نکرده‌اند، یا آن دسته از بازیکنانی که این عنوان را تنها در روزهای اولیه عرضه تجربه کرده‌اند کار سختی برای درک محتوای عظیمی که این بازی به کاربر ارائه می‌کنند خواهند داشت. این بازی به قدری محتوای جدید در بخش‌های مختلف دریافت کرده است که تقریبا هیچ شباهتی به بازی Destiny 2 که در سال 2017 منتشر شده بود ندارد.

در ادامه این مطلب، علاوه بر راهنمای بازی Destiny 2، به تمامی سوالاتی که ممکن است برای کاربران جدید این بازی پیش بیاید پاسخ می‌دهیم.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

آیا باید محتواهای گسترش دهنده پولی بازی Destiny 2 را خریداری کنم؟

 

هرچند تجربه رایگان بازی Destiny 2 همواره یکی از گزینه‌های پیش روی کاربران است، اما اگر تجربه داستان این بازی برای‌تان اهمیت دارد، تنها راهی که پیش‌روی‌تان قرار دارد خرید محتواهای گسترش دهنده این بازی است. سه محتوای دانلودی Forsaken، Shadowkeep و Beyond Light عناوینی هستند که می‌توانید برای تجربه داستان بازی Destiny 2 خریداری کنید. داستان این بازی از همان ابتدا آن‌چنان داستان شاد و امید دهنده‌ای نبود، اما این سه بسته گسترش دهنده همواره داستان بازی را تاریک و تاریک‌تر می‌کنند. با این وجود می‌توانید مطمئن باشید که این عناوین قطعا ارزش پولی که برای خریدشان می‌پردازید را دارند و داستانی فوق العاده جذاب را تعریف خواهند کرد. البته داستان بازی Destiny 2 تنها محتوایی نیست که با خرید این سه بسته گسترش دهنده به دست می‌آورید. از آن‌جایی که سازندگان با فرض بر این‌که خریداران بسته‌های گسترش دهنده، قبل از خرید این بازی‌ها هم مشغول تجربه بازی Destiny 2 بوده‌اند، سلاح‌ها و تجهیزات سطح بالایی را به کاربر اهدا می‌کنند که تجربه بازی را برای بازیکنان تازه وارد بسیار لذت بخش‌تر از حالت معمول می‌کنند.

البته اگر نسبت به تجربه بازی Destiny 2 دچار شک و تردید هستید می‌توانید با تجربه نسخه رایگان این بازی از علاقه خود به سبک گیم‌پلی این بازی مطمئن شوید. بخش رایگان این بازی، چند حالت PvP ، چند حالت PvPvE و مراحل بیشتری مانند مراحل Strikes به کاربران ارائه می‌کنند. نسخه رایگان این بازی یک Raid رایگان هم دارد. Vault of Glass یکی از Raid های قسمت اول بازی Destiny است که از روزهای اوج این عنوان به قسمت دوم اضافه شده است و می‌توانید با تجربه این مرحله با زیر و خم مراحل پرتعدادی که تنها با خرید بسته‌های گسترش دهنده پولی بازی Destiny 2 در دسترس قرار می‌گیرند، آشنا شوید. البته این Raid در برابر مراحلی که در بسته‌های گسترش دهنده پولی بازی Destiny 2 تجربه خواهید کرد حرف خاصی برای گفتن ندارد. بسته‌های گسترش دهنده این بازی تعدادی از برترین مراحل تاریخ مجموعه Destiny را به شما ارائه خواهد کرد.

صحبت درباره داستان بازی Destiny 2 تنها به همین موارد خلاصه می‌شود و فقط باید تصمیم بگیرید که آیا قصد خرید بسته‌های گسترش دهنده این بازی و تجربه بخش داستانی و مراحل فوق العاده این بازی را دارید یا خیر. بسیاری از راهنمایی‌های ادامه این مطلب با فرض بر این‌که شما به تمامی محتوای بازی دسترسی دارید نوشته شده‌اند و ممکن است برخی از این موارد در نسخه رایگان بازی در دسترس نباشد.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

انتخاب کلاس

در ابتدای بازی باید از میان سه کلاس Warlock ، Titan و Hunter یکی را انتخاب کنید. البته نیازی نیست که این کلاس ابتدایی را با دقت خیلی زیادی انتخاب کنید. بازی به شما اجازه ساخت دو شخصیت‌ دیگر برای دو کلاس دیگری که در ابتدای بازی انتخاب نکرده‌اید می‌دهد و می‌توانید در آینده کلاس شخصیت خود را تغییر دهید. برای انتخاب مناسب‌ترین کلاس در مطلب راهنمای بازی Destiny 2 با ما همراه باشید.

کلاس Hunter

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

کلاس هانتر مناسب بازیکن‌هایی است که به پیشروی تک‌نفره علاقه دارند و می‌خواهند روی توانایی‌های فردی خود حساب باز کنند. قابلیت‌های این کلاس روی به دام انداختن دشمنان، کشتن آن‌ها از راه دور و استفاده از حرکات آکروباتیک برای گمراه کردن دشمنان تمرکز دارند. ویژگی‌ کلاس Hunter و حالت‌های مختلف حرکتی آن در میان تمامی کلاس‌های زیرمجموعه یکسان است.

 

توانایی‌های ویژه:

– Marksman’s Dodge: هنگام جا خالی دادن روی هوا معلق می‌مانید و این موضوع روی دقت نشانه‌گیری‌تان تاثیر منفی نخواهد گذاشت. خشاب سلاح‌تان هنگام جا خالی دادن به صورت خودکار پر می‌شود.
– Gambler’s Dodge: با غلط زدن سریع از محدوده آسیب حملات دشمنان خارج می‌شوید. انجام این کار در فاصله نزدیک با دشمنان، قابلیت Melee تان را کاملا شارژ می‌کند.
توانایی‌های حرکتی
– هنگامی که روی هوا هستید می‌توانید یک پرش دیگر هم داشته باشید و فاصله بیشتری را روی هوا طی کنید.
– هنگامی که روی هوا هستید می‌توانید جهت حرکت خود را همزمان با پرش دوم خود تغییر دهید.
– هنگامی که روی هوا هستید می‌توانید با پرش دوم یا سوم خود کنترل بیشتری روی مسیر حرکتی‌تان داشته باشید.

 

کلاس Hunter چهار زیرمجموعه دارد که هر کدام از آن‌ها یک ویژگی مخصوص و چند نارنجک مخصوص به خود را دارند. این زیرکلاس‌ها عبارتند از:

– Gunslinger
– Arcstrider
– Nightstalker
– Revenant
* کلاس Revenant علاوه بر ویژگی‌ مخصوص خود و نارنجک‌های مختلف، یک توانایی Melee مخصوص هم دارد.

 

کلاس Titan

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

کلاس تایتان مناسب بازیکنان خشن و هجومی است. قابلیت‌های این کلاس روی محافظت از همراهان، مبارزه در هنگام حرکت و هجوم سریع به سمت دشمنان تمرکز دارند. این کلاس سرعت حرکت بالا را با تاکتیک‌های تدافعی مختلف ترکیب می‌کند.

 

توانایی‌های ویژه

– Towering Barricade: یک صفحه محافظ بزرگ برای حفاظت از یک منطقه کوچک به وجود می‌آید.
– Rally Barricade: یک صفحه محافظ کوچک برای محافظت از بازیکن به وجود می‌آید. بازیکن می‌تواند با نشانه گرفتن سلاح خود از بالا یا کناره‌های این محافظ به سمت دشمنان شلیک کند. هنگامی که بازیکن پشت این محافظ قرار دارد، سرعت تعویض خشاب، ثبات تیراندازی و محدوده شلیک بهبود می‌یابند.
توانایی‌های حرکتی
– هنگامی که روی هوا هستید می‌توانید یک پرش دیگر هم داشته باشید و فاصله بیشتری را روی هوا طی کنید.
– هنگامی که روی هوا هستید می‌توانید جهت حرکت خود را همزمان با پرش دوم خود تغییر دهید.

 

کلاس Titan چهار زیرمجموعه دارد که هر کدام از آن‌ها یک ویژگی مخصوص و چند نارنجک مخصوص به خود را دارند. این زیرکلاس‌ها عبارتند از:

– Striker
– Sentinel
– Sunbreaker
– Behemoth
* کلاس Behemoth علاوه بر ویژگی‌ مخصوص خود و نارنجک‌های مختلف، یک توانایی Melee مخصوص هم دارد.

 

کلاس Warlock

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

 

کلاس وارلاک برای کنترل تعداد زیاد دشمنان و محافظت یا تقویت هم‌تیمی‌ها مناسب است. قابلیت‌های این کلاس روی از بین بردن گروه‌های پرتعداد دشمنان ضعیف و تقویت هم‌تیمی‌ها تمرکز دارند. توانایی‌های حرکتی این کلاس هم اندکی با دو کلاس دیگر متفاوت است و بیشتر مناسب ماندن روی هوا و تحت نظر داشتن میدان مبارزه است.

توانایی‌های ویژه

– Healing Rift: یک محدوده کوچک به وجود می آید که به صورت مداوم خط سلامت افرادی که داخل‌اش قرار دارند را پر می‌کند.
– Empowering Rift: یک محدوده کوچک به وجود می‌آید که میزان آسیب سلاح افرادی که داخل‌اش قرار دارند را افزایش می‌دهد.

توانایی‌های حرکتی

– هنگامی که روی هوا هستید یک پرش دیگر هم داشته باشید و با کنترل کامل مسیر حرکت، در هوا معلق بمانید.
– هنگامی که روی هوا هستید یک پرش دیگر داشته باشید تا با سرعت بیشتری روی هوا پرواز کنید.
– هنگامی که روی هوا هستید یک پرش دیگر داشته باشید تا با سرعت متعادل و کنترل کامل روی مسیر حرکت در هوا پرواز کنید.

 

کلاس Warlock چهار زیرمجموعه دارد که هر کدام از آن‌ها یک ویژگی مخصوص و چند نارنجک مخصوص به خود را دارند. این زیرکلاس‌ها عبارتند از:

– Dawnblade
– Stormcaller
– Voidwalker
– Shadebinder

* کلاس Shadebinder علاوه بر ویژگی‌ مخصوص خود و نارنجک‌های مختلف، یک توانایی Melee مخصوص هم دارد.

 

هنگام بازی با هر یک از کلاس‌های بازی، تنها می‌توانید یکی از توانایی‌های ویژه، توانایی‌های حرکتی و نارنجک‌های آن‌ها را از منوی مخصوص هر کلاس انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که در ابتدای بازی Destiny 2 تنها یکی از این زیرکلاس‌ها قابل انتخاب هستند و با پیش‌روی در بازی می‌توانید به زیرمجموعه‌های بیشتر هر کلاس دسترسی پیدا کنید.

پس از انتخاب کلاس و شخصی سازی ظاهر شخصیت‌تان، کات‌سین‌های ابتدایی بازی از راه می‌رسند. مراحل ابتدایی بازی داستان ساده‌ و قابل فهمی را روایت می‌کنند که علاوه بر کمک به آشنایی بازیکنان تازه وارد با اتفاقات کلی داستان و دنیای این بازی، مکانیک‌های پایه‌ گیم‌پلی بازی Destiny 2 مانند قدرت‌های ویژه، هسته اصلی مبارزات، انواع سلاح‌ها و نقش NPCها در بازی آشنا می‌کنند. در ادامه به تفاوت‌ها و قابلیت‌های مخصوص سلاح‌ و آرمور‌ها در سطوح مختلف اشاره خواهیم کرد. اما بهتر است پیش معرفی نحوه کارکرد سطوح مختلف سلاح و آرمور، در مطلب راهنمای بازی Destiny 2 با سیستم تعیین سطح کلی بازی که با نام Power Level شناخته می‌شود آشنا شوید.

 

Power Level چیست؟

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

 

مانند تمامی بازی‌های نقش آفرینی کلان دیگر، قدرت شخصیتی که در بازی Destiny 2 می‌سازید هم با یک عدد کلی مشخص می‌شود. این عدد میانگین قدرت شما را بر اساس قدرت و سطح سلاح و زره‌‌هایی که در اختیار دارید مشخص می‌کند و اساسا مسیر شما را برای انتخاب ماموریت بعدی‌تان مشخص می‌کند. باید پیش از شروع هر ماموریت به حداقل میزان Power Level مورد نیاز آن دقت کنید و هرگز مراحلی را که Power Level بیشتری از سطح فعلی شما نیاز دارند، شروع نکنید. از آن‌جا که این بازی زمان زیادی برای پیشرفت و پیدا کردن آیتم‌های قدرتمند طلب می‌کند، در صورتی که یک ماموریت با سطح بالاتر از Power Level فعلی شخصیت خود انتخاب کنید، تنها شرایط را برای خودتان سخت‌تر از قبلی می‌کنید و به جای بالابردن سرعت رشد و پیشرفت خود در بازی، برای مدت طولانی در بازی درجا خواهید زد.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

در هر فصل بازی Destiny 2، یک عدد حداکثری برای Power Level های مختلف تجهیزات بازیکن در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، در فصل Season of the Lost حداکثر Power Level سطوح مختلف بازی به شرح زیر است

– حداکثر میزان Power Level برای سه سطح Common، Uncommon و Rare: 1100
– حداکثر میزان Power Level سطح Legendary: 1270
– حداکثر میزان Power Level برای تجهیزات قدرتمندتر: 1320
– حداکثر میزان Power Level برای تجهیزات Pinnacle: 1330

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تمامی تجهیزات بازی در حالت عادی تا Power Level 1270 قابل ارتقا هستند. اما می‌توان آن‌ها را با استفاده‌ از آیتم‌های دیگر به دو سطح جدید Powerful و Pinnacle رساند.

در این بازی آیتم‌های بسیار به درد بخوری به نام Artifact هم وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها برای بالابردن سطح کلی بازیکن محسوب می‌شوند. با استفاده از این آیتم، می‌توانید سطح Power Level خود را به عددی بالاتر از محدودیت فصلی برسانید.

البته برای ورود به اکثر ماموریت‌های بازی نیازی به Power Level چندان بالایی نخواهید داشت، اما برای ورود به مهم‌ترین ماموریت‌های سطح بالای هر سیزن مانند Raid، Crucible، Nightfall و از همه مهم‌تر ماموریت‌های Endgame هر فصل، به حداقل 1100 Power Level نیاز خواهید داشت.

 

اسلحه

سلاح‌های بازی Destiny 2 در پنج سطح Common (سفید)، Uncommon (سبز)، Rare (آبی)، Legendary (بنفش) و Exotic (طلایی) دسته بندی می‌شوند.
دو سطح Common و Uncommon سطوح پایه سلاح‌های بازی را تشکیل می‌دهند. سلاح‌های این دو سطح هیچ قابلیت یا ویژگی مخصوصی ندارند و تنها برای شلیک عادی به دشمنان در اوایل بازی استفاده می‌شوند.

 

سطح Rare سلاح‌های بازی که با رنگ آبی مشخص می‌شود، سه ویژگی مخصوص به سلاح‌ اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها (Scope سلاح) قابل انتخاب از بین دو گزینه است. برای مثال، سلاح Refrain-23 ، سه ویژگی دارد که یکی از سه ویژگی‌ آن با نام Rampage ویژگی اصلی این سلاح محسوب می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که بعد از کشتن هر یک از دشمنان، تیرهای این اسلحه سه برابر آسیب بیشتری وارد کنند.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

تمامی سلاح‌های بازی (غیر از دو سطح پایه) ویژگی‌های مخصوص خود را دارند و می‌توانید سلاحی که ویژگی‌های آن با سبک بازی‌تان سازگار است را انتخاب کنید.

در سطح Legendary یا بنفش، علاوه بر افزایش تعداد ویژگی‌های مخصوص هر سلاح به چهار یا پنج ویژگی، آزادی عمل بیشتری هم برای انتخاب از میان ویژگی‌های مختلف دارید. برای مثال، سلاح Gnawing Hunger چهار ویژگی کلی دارد که دوتای آن‌ها ویژگی‌های موثر و اصلی این سلاح محسوب می‌شوند و می‌توانید با انتخاب آن‌ها به سلیقه خود، قابلیت‌های سلاح خود را با هم ترکیب کنید. در نظر داشته باشید که ویژگی‌های سلاح‌های Legendary بازی به صورت اتفاقی روی آن‌ها قرار گرفته‌اند برای مثال، سلاح Gnawing Hunger فقط با ویژگی‌های ذکر شده در بازی وجود ندارد و ممکن است یک نسخه دیگر از همین سلاح را با ویژگی‌های کاملا متفاوت و حتی بیشتر پیدا کنید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

یکی دیگر از ویژگی‌های سلاح‌های سطح Legendary، امکان آپگرید کردن آن‌هاست. می‌توانید با خرج کردن منابعی که از مراحل بازی یا با لوت کردن به دست می‌اورید، سلاح‌های Legendary خود آپگرید کنید. با آپگرید کردن هر یک از بخش‌های یک سلاح تا سطح مشخص، این سلاح وارد فاز Masterwork می‌شود. این فاز علاوه بر ایجاد تغییرات ظاهری در سلاح، یک ویژگی جدید هم به آن اضافه می‌کند. اگر با یک سلاح Masterwork چند دشمن را پشت سر هم بکشید، یک آیتم قدرت از آن‌ها روی زمین می‌افتد که با برداشتن آن‌ها می‌توانید قابلیت Super خود را سریع‌تر شارژ کنید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

سلاح‌های سطح Exotic با تمامی اسلحه‌های دیگر متفاوت هستند. در این سطح هر سلاح ویژگی مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد که در هیچ سلاح دیگری یافت نمی‌شود. مثال این سطح سلاح Suros Regime است که علاوه بر ویژگی‌های معمول سطح Legendary، یک ویژگی منحصر به فرد به نام Suros Legacy دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا نیمه پایینی تیرهای داخل هر خشاب آسیب بیشتری وارد کنند و احتمال این‌که پس از کشتن هر دشمن (با این سلاح) بخشی از نوار سلامتی بازیکن بازیابی شود هم افزایش پیدا می‌کند.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

سلاح‌های Exotic به قدری قدرتمند هستند که سازندگان برای متعادل کردن جریان گیم‌پلی و مبارزات بازی، تنها اجازه حمل یک سلاح Exotic و یک تکه زره Exotic در لحظه را به بازیکنان می‌دهند؛ به همین دلیل بهتر است در انتخاب سلاح و زره قدرتمند خود نهایت دقت را به خرج دهید.

آیتم‌های Exotic در بخش محاسبه Power Level با نام Pinnacle Gear شناخته می‌شوند. به طور کلی آیتم‌های Pinnacle را می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی مانند کامل کردن کوئست‌های Exotic، کامل کردن سیزن پس یا دیگر ماموریت‌های سطح بالا به دست بیاورید.

 

زره (Armor)

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

سیستم دسته بندی سطوح مختلف آرمورها هم مانند اسلحه بازی Destiny 2 است. آرمور‌های Common و Uncommon هیچ قابلیت به خصوصی ندارند و تنها میزان مقاومت بازیکن را اندکی افزایش می‌دهند. اما آرمور‌های سطح Rare به بالا از یک سیستم انرژی استفاده می‌کنند که (بسته به میزان انرژی در دسترس) به بازیکن اجازه می‌دهند تا مادهای مختلف را به آرمور خود اضافه کنند. این مادها در انواع مختلفی در بازی پیدا می‌شوند و روی توانایی‌های فردی بازیکن مانند سرعت حرکت، خط سلامتی، سرعت بازیابی سلامتی و غیره تاثیر مثبت می‌گذارند. با آپگرید کردن آرمورها و افزایش میزان انرژی، تعداد مادهایی که می‌توانید به صورت همزمان روی آن‌ها استفاده کنید افزایش پیدا میکند. البته بهتر است منابع خود را برای آپگرید کردن آرمورهای سطح پایین هدر ندهید و آرمورهای لجندری را ارتقا دهید.
با آپگرید آرمورهای لجندری تا آخرین سطح (10 خط انرژی) و پر کردن آن‌ها با مادهای مختلف، این آرمورها وارد فاز Masterwork می‌شوند.

آرمورهای Exotic بازی Destiny 2 هم مانند اسلحه این سطح ویژگی‌ مخصوص و منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال می‌توانیم به آرمور Shinobu’s Vow اشاره کنیم که به بازیکن امکان حمل همزمان دو نارنجک Skip می‌دهد. در صورتی که با این نارنجک‌ها (هنگام استفاده از این آرمور) به دشمنان آسیب وارد کنید، انرژی قدرت مخصوص‌تان شارژ می‌شود.

 

نحوه به دست آوردن آیتم‌ها

بخش بزرگی از بازی Destiny 2 به لوت کردن و تلاش برای پیدا کردن آیتم‌های بیشتر و بهتر اختصاص می‌یابد. تقریبا تمامی فعالیت‌هایی که در این بازی انجام می‌دهید برای به دست آوردن آیتم‌های بهتر است تا در نهایت بتوانید ماموریت‌های سطح بالا و فوق العاده این بازی (که باز هم آیتم‌های قدرتمندتری جایزه می‌دهند) را انجام دهید.

 

– آیتم‌های Rare و Legendary (با درصد پیدا شدن پایین) به کشتن دشمنان به دست می‌آیند
– پیدا کردن Engram
– جوایز هفتگی Clan. حتما به عضویت یک کلن در بیایید. علاوه بر کسب سریع‌تر XP، همیشه می‌توانید روی دوستان خود برای مبارزات علیه دیگر بازیکنان حساب کنید. برای تجربه بسیاری از

 

ماموریت‌های سطح بالای بازی نیاز به هم‌ تیمی دارید و غیر ممکن است که بتوانید این ماموریت‌ها را به تنهایی انجام دهید.

– Raid های قدیمی
– پلی ‌لیست‌های Nightfall
– سیاه چاله‌ها
– فعالیت‌های مختلف مانند رویدادهای عمومی، Strike، Crucible، Gambit و غیره

برای به دست آوردن آیتم‌های بسیار کمیاب هم می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

– انجام مراحل Exotic. این مراحل محدود هستند، اما جوایز بسیار ارزشمند Pinnacle اهدا می‌کنند
– کامل کردن Trials of Osiris. البته این مرحله در مقابل دیگر بازیکنان سطح بالا انجام می‌شود و بهتر است در ابتدای بازی به سراغ آن نروید.
– کامل کردن Season Pass
– Engram های سطح بالا
– کوئست‌های Crucible، Gambit و Nightfall. در ادامه به جزئیات این کوئست‌ها اشاره می‌کنیم.

 

محتوای فصلی

بازی Destiny 2 هم مانند هر بازی سرویس محور دیگری به صورت فصلی و حدودا سه ماه یک بار محتوای بزرگ جدید دریافت می‌کند و به همراه آن‌ها، محتوای سیزن پس جدید هم به این بازی اضافه می‌شود. سیزن پس‌های بازی Destiny 2 هم مانند بازی‌های دیگر پولی هستند، اما تفاوت این بازی با دیگر عناوین سرویس محور این است که جوایز رایگان بسیار با ارزشی هم به بازیکنانی که سیزن پس را خریداری نکرده‌اند اهدا می‌کند. با کامل کردن سیزن پس هر فصل بازی، علاوه بر جوایز مختلفی که در سطوح پایین سیزن پس دریافت می‌کنید، یک سلاح Exotic قدرتمند هم به شما اهدا خواهد شد.

 

ماموریت‌های مختلف
در کنار ماموریت‌های جانبی فراوان، بازی Destiny 2 سه حالت بازی مختلف به نام‌های Strikes، Crucible و Gambit هم دارد که می‌توانید از طریق NPC ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این NPC ها علاوه بر محول کردن ماموریت‌های مخصوص هر حالت، یک فروشگاه مخصوص هم دارند که سلاح، آرمور و آیتم‌های سطح بالا و انحصاری خود را با واحد پولی خاص‌شان به شما می‌فروشند. در ادامه راهنمای بازی Destiny 2 به جزئیات این حالت‌ها اشاره می‌کنیم.

Strikes

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

برای انجام دادن ماموریت‌های حالت Strikes باید به صورت Co-op و به همراه تیم دوستان خود وارد عمل شوید. این ماموریت‌ها به شما واحد پولی به نام Vanguard Token می‌دهند. این واحد پولی را می‌توانید در فروشگاه فردی به نام Commander Zavala (که ماموریت‌های Strikes را به شما می‌دهد)، خرج کنید و آیتم‌های با ارزشی به دست بیاورید.

Crucible

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

ماموریت‌های Crucible در مقابل بازیکنان دیگر و به صورت PvP صورت می‌گیرند. با انجام این ماموریت‌ها واحد پولی به نام Crucible Token دریافت می‌کنید. این واحد پولی را می‌توانید در فروشگاه فردی به نام Lord Shaxx در ازای دریافت آیتم‌های مختلف خرج کنید.

 

Gambit

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

سومین حالت خاص بازی Destiny 2 هیجان انگیزتر از دو حالت دیگر است. در حالت Gambit شما و تیم دوستان‌تان به مصاف یک باس قدرتمند خواهید رفت، اما یک تیم دیگر از بازیکنان هم وارد این مبارزه خواهند شد که علاوه بر تلاش برای کشتن این باس، تیم شما را هم به عنوان دشمن خود می‌بینند. با انجام ماموریت‌های Gambit، علاوه بر واحد پولی مخصوص این حالت که Gambit Token نام دارد، جوایز مخصوصی هم به صورت جداگانه دریافت می‌کنید. مانند دیگر حالت‌ها، برای خرج کردن Gambit Token هایی که از ماموریت‌های این بازی به دست می‌آورید هم باید به فروشگاه شخصی به نام The Drifter سر بزنید.

 

علاوه بر این سه NPC که در کنار محول کردن ماموریت‌های سه کوئست ذکر شده، فروشگاه مخصوص خودشان را دارند، چند NPC و فروشگاه مهم‌ دیگر هم وجود دارند که بهتر است وظایف‌ آن‌ها را بشناسید.

در ابتدا بهتر است با Hawthorne آشنا شوید. او علاوه بر ارائه Bounty های مختلف، مسئول فروش آیتم‌های مربوط به فعالیت‌ Clan شما هم محسوب می‌شود. این آیتم‌ها بر اساس میزان فعالیت و موفقیت کلن شما در هر هفته تعیین می‌شوند.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

 

دیگر NPC بسیار مهم بازی، Banshee 44 نام دارد. Banshee هم Bounty های خاص خود را دارد، اما مهم‌ترین وظیفه او ارائه آیتم‌های بسیار مهم برای آپگرید کردن سلاح‌ها و خرید آیتم‌های سطح پایین‌ شماست. با فروش سلاح و آرمورهایی که به آن‌ها نیازی ندارید، از Banshee واحد پولی به نام Gunsmith Material دریافت می‌کنید. با استفاده از این واحد پولی می‌توانید مادهای بسیار به درد بخوری از Banshee خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین مادهایی که در فروشگاه مخصوص Banshee 44 وجود دارد، Ascendant Shard نام دارد. این ماد مهم‌ترین آیتمی است که برای رساندن سلاح یا آرمور خود به فاز Masterwork نیاز دارید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

در ادامه به Master Rahool می‌رسیم. در سطوح بالای بازی، یک انگرام کمیاب به نام Prime Engram پیدا می‌کنید. این انگرام‌ها را می‌توانید به Master Rahool داده و از او انگرام لجندری دریافت کنید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

در جریان مراحل بازی قطعا آیتم‌های بازی ارزش زیادی بر می‌خورید که به دلیل پر بودن فضای کوله پشتی‌تان نمی‌توانید آن‌ها را بردارید. این آیتم‌ها را می‌توانید بعدا از طریق Postmaster مشاهده کنید. حتی آیتم‌هایی که هرگز در مراحل بازی پیدا نکرده‌اید و بدون دیدن‌ آن‌ها از کنارشان رد شده‌اید هم در Postmaster دیده می‌شوند و می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را دریافت کنید. بهتر است هر از چند گاهی آیتم‌های Postmaster را خالی کنید تا در آینده آیتم‌های دیگری جایگزین‌شان شوند.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

در کنار Postmaster هم می‌توانید فروشگاه ایموت‌، فینیشر و دیگر آیتم‌های تزئینی را با نام Eververse پیدا کنید. واحدهای پولی این فروشگاه Bright Dust و Silver هستند. اولی را می‌توانید با انجام ماموریت‌های هفتگی به ‌دست بیاورید. Silver را هم می‌توانید با پول واقعی به دست بیاورید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

Amanda Holliday مسئول فروش وسایل نقلیه و کشتی‌های فضایی مختلف است. واحد پولی این فروشگاه Glitter است که با لوت کردن چست‌های بازی و انجام ماموریت‌های مختلف به دست می‌آید.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

سپس با Saint-14 آشنا می‌شوید. با پولی که در Trials of Osiris به دست می‌اورید، می‌توانید از Saint-14 آیتم‌های ویژه‌ای تهیه کنیده. Trials of Osiris رویداد Endgame و PvP بازی Destiny 2 است.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

و حالا نوبت به معرفی NPC محبوب بازیکنان بازی Destiny 2 یعنی Xur می‌رسد. این شخصیت را می‌توانید تنها در روزهای آخر هفته (جمعه تا دوشنبه) و در مناطق متفاوتی ملاقات کنید. Xur فروشنده آیتم‌های Exotic بازی است و می‌توانید با خرج کردن Legendary Shard آیتم‌های بسیار قدرتمندی را که هر هفته تغییر می‌کنند خریداری کنید. علاوه بر این آیتم‌ها، هر هفته می‌توانید با انجام تنها کوئست Exotic این شخصیت، یک Exotic Cipher دریافت کنید. این آیتم را می‌توانید در فروشگاه کوچکی که کنار گاوصندوق آیتم‌های شما قرار دارد خرج کنید. در این فروشگاه آیتم‌های Exotic قدیمی بازی Destiny 2 که در فصل‌های گذشته به این بازی اضافه شده‌اند قابل خریداری هستند.

 

راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها

اگر از بازیکنان قدیمی بازی Destiny 2 هستید

این مطلب رو دوست داشتید ؟

دیدگاه خود را بگذارید