آموزش ترفند ها و رمز های تقلب و کدهای مخفی بازی فیفا 22 (FiFa 22)

آموزش ترفند ها و رمز های تقلب و کدهای مخفی بازی فیفا 22 (FiFa 22)

آموزش ترفند ها و رمز های تقلب و کدهای مخفی بازی فیفا 22 (FiFa 22)

این بازی حالت‌های مختلفی مانند Career، Ultimate Team، Volta Football و Pro Clubs دارد که دست بازیکنان را برای انتخاب حالت بازی مورد علاقه‌شان باز می‌گذارد. این گوناگونی در حالت‌های فیفا 22 کار ماهر شدن در هر بخش و پیروزی را سخت‌تر می‌کند. در ادامه این مطلب راهنمایی‌های کاربردی برای پیشرفت سریع‌تر و رسیدن به پیروزی‌های متوالی را مطالعه خواهید کرد. همچنین نکاتی درباره بخش FUT 22 این بازی و چینش بهترین ترکیب‌ها، کسب سکه‌های FUT، بازیکنان جدید FUT، Squad Battles و غیره وجود دارند که به زودی مطالب راهنمای آن‌ها را در مجله PSPro خواهید دید.

لازم به ذکر است که نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بازی فیفا ۲۲ با نسخه پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر متفاوت هستند و احتمالا تفاوت‌هایی در جزئیات بیان شده در این مطلب میان نسخه‌های مختلف این بازی وجود دارد.

چگونه درصد پیروزی خود را افزایش دهیم؟

چه در مود آفلاین Career مشغول مسابقه در مقابل هوش مصنوعی باشید، چه در مود آنلاین در تلاش برای رسیدن به دیویژن‌های بالاتر، مشخصا تنها هدف شما در این بازی برنده شدن و شکست دادن حریفان خود (به هر قیمتی) است. یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی که می‌تواند به افزایش شانس پیروزی در مسابقات کمک کند، یک چینش دفاعی مستحکم و دریافت کمترین گل ممکن است. با کسب مهارت در تاکتیک‌های دفاعی فیفا ۲۲ و کاهش میزان گل‌های دریافتی، در بدترین حالت ممکن بازی را با تساوی به پایان می‌رسانید که قطعا نتیجه بهتری از شکست در مسابقه است. در ادامه نکات مهمی که باید برای دریافت گل‌های کمتر رعایت کنید را مشاهده می‌کنید:

نکات تدافعی

چگونه در بازی فیفا ۲۲ درصد پیروزی خود را افزایش دهیم؟

یکی از مهم‌ترین ابزارهای دفاعی شما در زمین مسابقه، بازیکنان خط میانی هستند. یکی از راه‌های افزایش استحکام خط دفاعی، استفاده حداکثری از بازیکنان خط هافبک در کارهای تدافعی است تا حریف با یک دفاع چند لایه مواجه شود و در صورت مغلوب شدن هافبک‌ها در کارهای تدافعی، بازیکنان خط دفاعی‌تان همچنان در پست خود حضور داشته باشند.
اگر در سیستم خود از بازیکنانی در پست CDM بهره می‌برید، می‌توانید به راحتی با فشردن دکمه L1 یا آنالوگ سمت راست این بازیکنان را کنترل کنید و در کارهای تدافعی نظیر دفاع مستقیم، قطع پاس‌های عمقی و حرکت با بازیکنان آزاد از آن‌ها استفاده کنید. این کار علاوه بر حفظ شاکله خط دفاعی تیم، مخصوصا در پست دفاع مرکزی، بازیکنان بیشتری را برای دفاع از دروازه در اختیارتان قرار می‌دهد و از ایجاد موقعیت‌های متعدد روی دروازه و خستگی سریع بازیکنان جلوگیری می‌کند. حتی در صورت خسته شدن بازیکنان پست CDM (که معمولا کمتر شاهد آن هستیم)، مدافعان مرکزی می‌توانند به صورت موقت جای آن‌ها را پر کنند و CDMها برای مدت کوتاه به عنوان دفاع مرکزی در زمین حاضر باشند.

در بیشتر مواقع، هیچ نیازی به زدن تکل‌های بلند و کوتاه برای تصاحب توپ ندارید. بهترین راه برای بازپس‌گیری توپ، فشار آوردن به بازیکنان حریف و راندن آن‌ها به سمت خطوط طولی کنار زمین است که می‌توانید با نگه داشتن دکمه L2 انجام دهید. در این حالت می‌توانید با استفاده درست از موقعیت بدنی بازیکن خود، به راحتی توپ را از مالکیت حریف دربیاورید. اگر این نقشه هم شکست بخورد، با توجه به بازتر شدن چینش تهاجمی تیم حریف، می‌توانید با بستن مسیر پاس‌ها احتمالی بازیکن صاحب توپ، به راحتی توپ را تصاحب کنید.
البته نباید تا آخرین لحظه با اتکا به همین تاکتیک‌ها از دروازه خود دفاع کنید. استفاده طولانی از یک بازیکن برای تعقیب بازیکن صاحب توپ، علاوه بر برهم زدن سیستم کلی تیم‌، ممکن است باعث نزدیک شدن بیش از حد حریف به دروازه شما شود. بهتر است که با صبر و حوصله به بازیکن صاحب توپ فشار وارد کنید و منتظر موقعیت مناسب برای به اشتباه انداختن بازیکن حریف بمانید و در بهترین لحظه توپ را پس گرفته و ضر حمله خود را پایه ریزی کنید.

در صورتی که نتوانستید از حرکت بازیکنان حریف به سمت دروازه خود جلوگیری کنید، باید تمام گزینه‌های در دسترس را برای کاهش ریسک گل خوردن بررسی کنید. وادار کردن بازیکن حریف به استفاده از پای غیر تخصصی یا راندن آن‌ها به فضاهای بازتر و دور از دروازه می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از شوت زدن آن‌ها از موقعیت مناسب پشت محوطه جریمه یا نزدیکتر باشد. باید به هر شکلی که می‌توانید زاویه شوت بازیکن صاحب توپ را بسته و احتمال اقدام به شوت زنی آن‌ها را به حداقل برسانید. البته با توجه به قدرتمند بودن بیش از اندازه شوت‌های تکنیکی در بازی فیفا ۲۲، باید بسیار بیشتر از گذشته حواس‌تان به حرکات بازیکن حریف باشد.
رعایت این موارد تا حد زیادی شانس گل خوردن شما را پایین می‌آورد. در صورتی که از حریف عقب نباشید نیازی به جبران نتیجه و سپس فکر کردن به زدن گل پیروزی نیست. می توانید با یک حمله حساب شده و زدن ضربه نهایی، از حریف جلو افتاده و با مدیریت بازی، حفظ توپ و بالا آمدن تیم حریف، دوباره به زدن گل‌های بیشتر و ایجاد فاصله با حریف فکر کنید.

نکات تهاجمی

چگونه در بازی فیفا ۲۲ درصد پیروزی خود را افزایش دهیم؟

پس از موفقیت در کار‌های تدافعی، انتقال توپ از عقب زمین خودی به مهاجمان در دستور کار قرار می‌گیرد. حتی اگر در انجام کارهای تدافعی استاد شوید و خط دفاعی مستحکمی برای تیم خود بسازید، بدون به ثمر رساندن گل به پیروزی نخواهید رسید و همواره شانس کمی برای دریافت گل و قبول شکست در مسابقه را هم دارید.

بدون داشتن مالکیت توپ به گل نخواهید رسید. بدون در نظر گرفتن تاکتیک‌های هجومی و نقاط ضعف حریف، بهتر است همواره سعی کنید تا مالکیت توپ را در اختیار داشته باشید و با به چرخش درآوردن توپ به دنبال روزنه‌ای برای نفوذ به دفاع حریف بگردید. بهترین راه برای انجام این کار، خارج کردن بازیکنان تیم حریف از پست‌‌شان و بالاتر آوردن آن‌ها در زمین بازیست. نکته دیگری که در این سبک بازی به نفع شماست، داشتن مالکیت توپ و امن بودن دروازه خودی است. تا زمانی که توپ را در اختیار داشته باشید، تیم حریف هیچ شانسی برای نزدیک شدن به دروازه و ایجاد شانس گل‌زنی نخواهد داشت؛ فقط باید مواظب از دست رفتن توپ در نبردهای حساس میانه زمین و احتمال ایجاد موقعیت ضد حمله خطرناک باشید. تا زمانی که توپ در اختیار شما باشد، می‌توانید برای نفوذ به دفاع حریف برنامه ریزی کرده و روی اشتباهات فردی بازیکنان تیم مقابل حساب باز کنید.

اگرچه نیازی به یادگیری تمام دریبل‌های بازی نیست، اما اگر چند دریبل کاربردی را بلد باشید می‌توانید به راحتی خود را از موقعیت‌های بسته و مرده خارج کنید. سر توپ زدن یکی از ساده‌ترین راه‌های گول زدن مدافعان و دروازه‌بان است که در صورت انجام آن در مواقع درست، از هر دریبل پیچیده‌ای مفیدتر واقع می‌شود. مخصوصا در موقعیت‌های تک به تک با دروازه‌بان، می‌توانید با یک سرتوپ ساده گلر حریف را از بازی خارج کرده و توپ را به سمت دروازه خالی شوت کنید. همیشه سعی کنید کمترین خطا را در موقعیت‌های حساس تک به تک داشته باشید و بیش از حد از یک دریبل در موقعیت‌های مشابه استفاده نکنید. حریفان تنها یک‌بار از یک سوراخ گزیده می‌شوند.

از فضای‌های باز و نزدیک به خط طولی زمین نهایت استفاده را ببرید. سانتر کردن در بازی فیفا 22 بسیار موثر‌تر از عناوین قبلی شده است و حتی اگر بازیکنان قد بلندی هم نداشته باشید ممکن است به کمک‌تان بیاید. اگر چینش تیم‌تان اجازه اضافه شدن بازیکنان کناری در مواقع سانتر را به شما می‌دهد، حتما این تاکتیک ساده را در تیم پیاده‌سازی کنید تا هر موقع که از یک سمت سانتر می‌کنید، هم روی تیر یک و هم روی تیر دو، بازیکن در دسترس داشته باشید. علاوه بر سانتر‌های بلند، از ارسال سانتر‌های سریع و زمینی هم غافل نشوید. این ارسال‌ها تنها به یک اشاره برای گل شدن نیاز دارند و هر بازیکن مهاجمی می‌تواند از پس آن‌ بربیاید.

در مجموع بازی هوایی فیفا ۲۲ نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است. علاوه بر تاثیرگذارتر شدن سانترها، پاس‌های عمقی هوایی هم به‌شدت کاربردی و خطرناک‌تر از گذشته هستند. با نگه داشتن دکمه L1 و فشردن دکمه مثلث، می‌توانید به سادگی مدافعان حریف را از جریان بازی خارج کرده و مهاجم خود را از آن‌ها عبور دهید. این پاس در مقابل تیم‌هایی که اندکی بالاتر بازی می‌کنند و فضای پشت مدافعان‌شان اجازه ارسال پاس‌های هوایی کوتاه را می‌دهد به‌شدت کاربردی است و می‌توانید به راحتی بازیکن خود را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار دهید.

چگونه در بازی فیفا ۲۲ درصد پیروزی خود را افزایش دهیم؟

علاوه بر این نکات، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که همواره حواس‌تان به جریان بازی باشد. در درجه اول باید توانایی‌های خود را به طور تمام و کمال بشناسید و هرچه سریع‌تر نقاط ضعف و قوت تیم حریف را شناسایی کنید. هرگز مغرور نشوید و بدانید که بازیکنان بهتر از شما در میان بازیکنان آنلاین فیفا وجود دارند، اما آن‌ها هم شکست ناپذیر نیستند و می‌توانید با آنالیز درست و ارائه یک بازی منطقی، هر حریفی را شکست دهید.

این موضوع که بازیکن حریف مهارت بیشتری در بازی فیفا دارد نباید باعث از بین رفتن روحیه جنگ‌جوی شما شود. با قبول کردن این موضوع، می‌توانید خود را با جریان بازی وفق داده و به آرامی پیشرفت کنید. همواره خوش‌بین باشید و بدانید که برای لذت بردن از این بازی نباید لزوما در رنکینگ جهانی فیفا بازیکن شماره یک باشید. از باخت‌های خود درس بگیرید و بعد از پایان هر مسابقه روی تقویت نقاط ضعف خود تمرین کنید.

گاهی اوقا ممکن است خطاهای فردی بازیکنان یا اشتباهات کوچکی که به چشم‌تان نمی‌آیند باعث دریافت گل یا عدم به ثمر رساندن گل شوند. این مشکلات نباید باعث از بین رفتن تمرکز شما و ناراحتی اعصاب‌تان شوند و در صورتی که چنین مشکلاتی رخ دادند بهتر است استراحت کوتاهی به خود بدهید و چند ساعت از بازی فیفا 22 فاصله بگیرید تا بدون داشتن تمرکز به مصاف حریفان نروید و باخت‌های (احتمالی) بیشتری را تجربه نکنید.

 

اگر نکات دیگری برای کمک به بازیکنان بازی فیفا ۲۲ در نظر دارید، در قسمت نظرات با در میان بگذارید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه خود را بگذارید